Paow, för en gångs skull. Håll käft!

Jag gillar Paow. Jag tycker hon är... 16 år. Jag läser hennes blogg medvetet. Jag vet. Men tänker ändå ha en åsikt! Det finns en anledning till att folk väljer att inte dela med sig med sina politiska åsikter. För att alla tycker olika. Och visst, folk borde bli accepterade för sina åsikter. MEN det kommer alltid finnas folk som misstycker. Det kommer alltid finnas folk som kommer att kasta ägg på Jimmie Åkesson för att de inte kan acceptera hans åsikter. I deras ögon är hans åsikter absurda. I hans ögon är ägg-kastarna patetiska människor, visst.
Men snälla människa säg inte att du beundrar Jimmie Åkesson och inte demonstranterna t.ex.
Jimmie Åkesson demonstrerar hela tiden, fast inte på samma sätt. "Varför?" Jo för att han har makt! De har inte civila människor som t.ex jobbar på Ica, någon mäklarbyrå eller veterinär. Han har makten att tala om vad han tycker varje dag inför svenska folket. Varför tror du folk demonstrerar för första början?! Jo för att dom inte har något annat sätt att uttrycka sig. Så beundrar du SD's Partiledare för att han kämpar för det han tycker är rätt så borde du fan se upp till "svennebananer" som är så rädda för att tycka. Glöm inte dem som tycker, dem som kämpar - även om de inte startar ett helt jävla parti för att kunna säga deras åsikt... Ingen ville lyssna på Jimmie innan han hade ett parti, nej. Varför tror ni han skaffade ett från första början? (så pass absurda är hans åsikter, tycker jag svaret lutar åt.)

Däremot får han gärna tycka vad han vill. Och jag är inte ett stort fan av Fredrik Reinfeldt. Detta inlägg handlar inte ens om SD och vad jag tycker om deras åsikter utan detta handlar om principer.
Man beundrar inte någon för dennes åsikt utan att hålla med, så länge man inte beundrar allas åsikter utan att hålla med.

Hoppas att alla förstår min poäng när Paow säger att hon absolut inte är Sverigedemokrat - även om hon hellre vill att dom styr Sverige än moderaterna.

No judgement. Bara ännu en åsikt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback