Ju mindre pubertal desto mindre läsare

...har jag märkt! När jag var 16 år hade jag blogg. Kanske 70 läsare om dagen på min första blogg. Sen bytte jag blogg till devote och fick över 100 läsare per dag. Hade ju kunnat bli som en yngre och fräsch Kyssars eller något. Hursomhelst så ju mindre pubertal och "mogen" man blir i sitt bloggande desto mindre läsare får man. Dock när man var 16 år så kände jag inte lika många, hade några fiender, några bloggbråk, skrev ut ALLT i bloggen... klart folk vill få en insyn i andras totala privatliv? Så är det de jag ska göra nu? Skriva precis allting som händer i mitt liv så folk tycker min blogg är roligare. Hmm... nja, ska försökta att inte smyga tillbaka till 16 årsåldern (även om den var underbar). När jag hade som mest läsare var det inte folk som brydde sig om mig, det var många som ville ha något att smutskasta mig för.: mina bilder, något jag skrev. Så de kunde lägga spydiga kommentarer. När jag tänker efter saknar jag det inte alls... kände mig ganska iakttagen. Fick för mig att alla visste vem jag var. Men å andra sidan var det folk som visste vem jag var pga av min blogg (mest yngre men iaf). Det var ju roligt på något sett. Men ändå, man får se det som det var, något kul. Idag? Jag vet inte, hade förmodligen inte uppskattat det på samma sätt.
Kissie är den mest omogna bloggaren men också den största. Tycker det säger allt.
Tjingtjong



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback