Dietist?

Det handlar inte om att banta sig smal. Men jag ska ha något slags matschema, vilket endast är för att om jag inte har det äter jag för sällan, tyvärr funkar det inte att kroppen blir smalare utan tar in extra mycket när man väl äter och lagrar det tills tillfällen som händer ofta för mig: att det går alltför länge mellan måltiderna. Äter oftast en ordentlig måltid per dag eller två. Så från och med nu ska jag äta var tredje timma. På morgonen, innan skolan, innan lunch, 3 timmar efter lunch och sedan middag osv. Ni fattar. Iaf är det ju inte måltider. Utan något litet, grönsaker (eftersom jag inte tål frukt) blåbärspuré och en hårdbrödmacka. Detta kommer leda till mindre portioner vid stora måltider och framför allt bättre viloförbränning (min är väldigt låg just nu). Plussa på promenader till detta kommer jag snart må mycket bättre! både psykiskt och fysiskt. Och lugna, tycker inte jag är fet, absolut inte men däremot otränad och lite ohälsosam. Följer jag detta så kan jag med gott samvete få dricka alkohol på helger och ta mig ett maxmål då och då. Vem vill inte ha en frisk kropp? Det gör en så mycket gladare!
Nyttigt men gott: Råbiff + äggula + linser, Omelett gjord på ägg&vatten + grönsaker, Blandsallad när du är sugen att smaska på något, Hårdbrödmacka med keso + valfri grönsak, Blåbärspuré (barnmat) eller annan puré när du vill ha sött men lågkalori, Citronvatten sätter igång matsmältningen, Grönt te.

Allt detta njuter jag av att äta och har inget problem att få i mig det. Då kör vi då!
Godnatt :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback