Noliamässan och BB

Idag var alla 3:or på gymnasiebyn på Nolia i Piteå. Jag gick liksom dit med motivationen blööööhhhh jag ska fan inte plugga vidare nu asså bahhh naeee öööhhh - men sen när jag kom dit så tänkte jag varför inte ta några broschyrer om vad jag skulle kunna tänka mig att göra? Och det gjorde jag. Det slutade med att jag hittade min drömutbildning (nästan), min drömvolontär-resa och min språkdrömresa! Här är lite jag är intresserad av när jag slutar skolan:
  • Tv-produktion - piteå
  • Journalist - nya medier - piteå
  • Volontära i Indien i en försskola
  • Åka på språkresa i Paris i 10 veckor standardkurs
  • Au pair i Frankrike
  • Universitetskurs i Indien inr. Freds och utvecklings något, finns även i Ghana fast med Fred och miljö typ
Utbildningarna finns ju kvar. Däremot möjligheten att komma in... jag vet inte om det är den bästa ideén just nu, men måste man så måste man. Angående Indien innebär detta flera dagar av lära känna kulturen, yoga&meditation, kamelvandring + övernattning i Öknen, 2 dagars vandring på Himalaya. Fattar ni vad superhäftigt? Språkresan är sjukt dyr, lite dyrare än Indien så det är nog en dröm jag måste lägga på sidan minst 1 år. Au pair är min back-up plan om jag inte kommer in på något jag vill gå och inte fått jobb heller liksom. Då drar jag till varmare breddgrader.
Just nu känns Indien mest lockande att åka till Indien och volontära, meditera, äta stark mat, sitta på stränderna med en kamera/skrivhäfte och ba chilla... jag låter inte så sugen på volontärarbetet eller hur? Nej men det är jag! man får helt välja vad man vill arbeta med, hur länge, var då i Indien och varje paket man väljer A, B eller C har olika förmåner och scheman osv. Har bett om att få information hemskickat iaf.
Angående BB i rubriken så såg vi blondinbella föreläsa, woow, fyrverkier osv, nu var hon omnämd! alla andra körde på fb men jag ville smyga lite, *spännande*



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback