Sen middag

Nu har vi storstädat hela lägenheten... nästan. Det som saknas är vaskning och nogrannare dammtorkning av det stora rummet. Usch så ofräscht det kan bli när man rest bort man ska storstäda innan man åker med andra ord! Vi har handlat också. Jag köpte massor med gott som kräftstjärtar, färska champinjoner, en stor Loka päron, tagliatelle, vitlök och gullök ooooch... ja och så andra nödvändigheter. Handlar inte så mycket när jag gör det utan mest för kvällen och nästa dag.Annars slösar jag pengar + ska ju börja med detoxen på måndag.
-
DOCK måste jag veta lite mer om hur man bär sig åt och ladda upp med en detox-matlista. Man går ner 1-2 kilo av detoxing men det är inte de som är poängen. Poängen är att rensa kroppen från alla "gifter". Gifterna är sånt som man egentligen behöver till vardags (utom alkohol och rökning) som salt, kött, ja nästan allt. Det man får äta är ekologiska fröer, bönor, helt egengjord juice, örtte och grönt eller rött te. Man ska även dricka mycket vatten. Jag vet inte så jättemycket ännu men det kommer jag göra när börjar.
Ska passa på denna vecka att äta gott. Som grekisk delikatesspanna, kycklingsoppa och pastasallad eller något annat gott...
Ah men nu måste jag gå och laga middag, vi är svinhungriga. Det blir Pasta med skaldjurssås och färska champinjoner. Orden vattnas verkligen i munnen på mig..

puss



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback